العالم - آمریکا
هنوز با قطعیت مشخص نیست که حالت رانندگی خودکار در این اتومبیل فعال بوده یا نه. بهعلاوه، هنوز چیزی درباره هویت این دو مرد نمیدانیم، اما معلوم شده که یکی از آنها ۵۹ و دیگری ۶۹ ساله بوده است.
اگر تسلا مدل S واقعا بدون راننده در حال حرکت بوده، سرنشینان احتمالا درک صحیحی از فناوری Autopilot یا Full Self-Driving نداشتهاند. از مدتها قبل این نگرانی مطرح شده بود که کاربران احتمالا تواناییهای فناوری رانندگی خودکار را دست بالا میگیرند و تصور میکنند که میتوانند فرمان را رها کرده یا به کلی صندلی راننده را خالی بگذارند.
با این حال، حتی در حالت Full Self-Driving هم رانندگی کاملا به صورت خودکار انجام نمیشود و کاربر در هر لحظه باید آماده باشد تا کنترل خودرو را در دست بگیرد. این سیستم در واقع به گونهای طراحی شده که اگر مدتی آن را رها کنید، از شما میخواهد که با تکان دادن جزئی فرمان نشان دهید که مثلا خوابتان نبرده است.
سانحه تصادف تسلا مدل S نشان داد که نیروهای امدادی چقدر با طراحی خوردوهای برقی و باتریهای لیتیومی ناآشنا هستند. رئیس فوریتهای امدادی این ماموریت میگوید حدود چهار ساعت طول کشید تا ماموران آتشنشانی بتوانند آتش تسلا مدل S را خاموش کنند. این تیم در حین ماموریت مجبور شد حتی با خود تسلا تماس بگیرد و از آنها کمک بخواهد.
برنا