العالم ـ زلال قرآن
بر بندگان مؤمن و مخلص و عباد صالح و نمازگزاران واقعی لازم است که در این بهترین حالت نماز (حالت قنوت)، ادب قنوت که همان ادب مقام مقدس ربوبیت الهی است را به درستی و به کمال نگهدارند و در اذکار قنوت نماز خویش سعی کنند به تسبیح و تنزیه ذات اقدس الهی بپردازند، و برای ادای به احسن وجه آن از اذکار و دعاهائی استفاده کنند که موجب انقطاع از غیر خدا و سبب خلوت کامل دل و اُنس و اُلفت با حضرت حق سبحانه و تعالی و ایجاد شرایط لازم برای خضوع و خشوع و وصول به مقام قرب الهی (که هدف از اقامه نماز رسیدن به آن است) گردد، که البته توجه کامل به خداوند سبحان و حضور قلب به موقع ادای اذکار قنوت و احتراز جدی از طلب امور دنیویه و خواهش ها و امیال نفسانی از ضروریات آن است، که اگر نمازگزار به این توفیق بزرگ نائل گردد.
مشمول حقیقت آیه 31 سوره مبارکه احزاب:
« وَمَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّـهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا»
ترجمه: (و هرکه ازشما مطیع فرمان خدا و رسول باشد و نیکوکار شود پاداشش را دو بارعطا کنیم و برای او روزی بسیار نیکو (دربهشت ابد) مهیا سازیم).
شده و خداوند پاداش مضاعف (مادی و معنوی) به او عنایت خواهد فرمود ان شاءَالله.