به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اجرای طرح تفکیک هویتی دروزی ها از سایر اعراب فلسطین اشغالی، در مدارس دروزی ها خبر داده است.
وزارت آموزش اسرائیل با هدف ایجاد بحران هویتی در میان دروزی های فلسطین اشغالی و معرفی آن ها به عنوان طایفه ای جدا از اعراب، تدریس ادبیات عرب را از برنامه های درسی دانش آموزان دروزی حذف کرده است.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی حزب الوفد مصر، هاآرتص بر اساس مطالعه انجام شده در مرکز پژوهش های "وان لیر" رژیم صهیونیستی خبر داده است که نوشته های ادبا و شعرای عرب و فلسطینی های سرشناسی که دارای رویکرد ضد اسرائیلی یا انقلابی اند، از جمله محمود درویش، امیل حبیب و غسان کنفانی؛ و نیز مواد درسی مربوط به خیزش عربی قرن 19، از این پس در مدارس دروزی ها تدریس نخواهد شد.
از سوی دیگر در متون دینی که در مدارس درزوی ها تدریس می شود، ادعا شده که میان یهودیان و دروزی ها پیمان 3 هزار ساله وجود دارد.
به نوشته هاآرتص، مطالب و متونی که به ارتباط دروزی ها با اعراب و مسلمانان اشاره داشته باشد، از کتاب های آموزشی مدارس دروزی ها حذف شده است.