العالم - گوناگون
Heli-Expo 2017 در دالاس تگزاس هلیکوپتری است با ویژگی های زیر:
بدنه آن از مواد مقاوم ساخته شده، دارای یک سیستم قوی هیبریدی، یک کمک خلبان با هوش مصنوعی و تیغه های روتور است که تحت شرایط مختلف تغییر می کنند.
شش ماه پیش یک گروه اختصاصی برای تمرکز بر روی تکنولوژی ها و اینکه چگونه می توان آن ها را وارد بازار کرد، تشکیل شد. اولین وظایف گروه این بود که به طور عینی فناوری ها و نوآوری هایی را ارائه دهد که نقشه راهی برای آوردن محصولات به بازار باشد.
نتیجه کار گروه این است که تعدادی از نوآوری ها را در داخل و خارج به نمایش می گذارد. در پشت این وسیله و در دنباله آن یک سیستم ضد گشتاور قرار گرفته است که سبب بهبود ایمنی، کاهش نویز، و افزایش عملکرد می شود. در سیستم نیروی محرکه هیبریدی هلیکوپتر، هسته های موتور گرمایی پیشرفته ای دیده می شود که نیروی محرکه اصلی را ایجاد می کند و به موتورهای الکتریکی خورانده می شود تا سیستم ضدگشتاور را برای کنترل بهتر و نگهداری راحت تر، قوی سازند.
نیروی بالابرنده از طریق تیغه های روتور فراهم می شود که می توانند شکل را تحت شرایط پرواز مختلف به بهترین نحو تغییر دهند. بدنه به گونه ای طراحی شده تا میدان دید و آگاهی از موقعیت را بهبود ببخشد، و نه تنها قابل تنظیم است بلکه از مواد مقاوم ساخته شده است. بعلاوه، بل می گوید که بدنه، مرکز سیستم مدیریت انرژی هواپیماست که منجر به تولید، ذخیره، تضعیف و توزیع انرژی خروجی یا انرژی سیستم برای سیستم های پرواز می شود.
در داخل آن تنها یک صندلی خلبان به همراه تکنولوژی تقویتی و یک سیستم کامپیوتر هوش مصنوعی به جای کمک خلبان یا مهندس وجود دارد. این سیستم جایگزین روش سنتی نمایشگر چندکاره شده است و هواپیما را قادر می سازد که به صورت خودکار رانده شود، و خلبان در آن نقش ناظر داشته باشد.
در کابین مسافر، سیستم کف پوش مدولار وجود دارد که باعث می شود به راحتی صندلی ها جابجا شود تا فضای بیشتری در اتاق ایجاد شود. روشنایی و رنگ لامپ LED بالای سر می تواند تنظیم شود، در این سیستم از تکنولوژی نمایش واقعی تقویت شده برای سرگرمی یا انجام ویدیو کنفرانس و یا به اشتراک گذاری شواهد استفاده می شود.
FCX-001 به روش هایی برای آینده و تمرکز مجدد روی نوآوری و تکنولوژی اشاره دارد.
منبع : click