العالم ـ اروپا
بنابر گزارش گاردین، "محمد بن سلمان"، ولیعهد عربستان، در سفر سال جاری میلادی به انگلیس هزینه آگهی یک دقیقه ای درباره زنان در حال رانندگی، باز شدن سینماها و اعضای خانواده سلطنتی سعودی در شبکه تلویزیونی "اسکای 1" انگلیس را پرداخت کرده بود.
طبق اعلام دولت عربستان، هدف از پخش این آگهی که طی سه روز، 56 بار در شبکه "اسکای 1" پخش شد، گسترش تجارت با انگلیس بود.
طبق اعلام آفکام، ریاض تلاش می کرد تا از طریق این تبلیغات، افکار عمومی انگلیس را تحت تاثیر قرار دهد و ممنوعیت تبلیغات پولی سیاسی در ایستگاه های رادیو- تلویزیون را نقض کرده است.
آفکام خاطر نشان کرد که به هنگام تصمیم گیری درباره این مساله، به مقوله آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان در این کشور محافظه کار و نیز مسایل مربوط به فروش تسلیحات انگلیس به عربستان و دخالت این پادشاهی در جنگ داخلی یمن توجه کرده است.