العالم - زلال قرآن
نمازگزار با گفتن : « السلام علینا و علی عبادالله الصالحین، السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» می کوشد با تبعیت و پیروی از رسول الله (ص) و هم گام و هم جهت با صِدیقین و صالحین، خویشتن را از شرّ فتنه ها و وسوسه های شیاطین جنّی و اِنسی در امان دارد و از خطر هر انحرافی مصون سازد و با «سلام» دژ محکمی برای حفظ امنیت و سلامت خود ایجاد نماید.
پس نمازگزار باید با تمام وجود تلاش کند حقیقت «سلام» را در تمامی قوای روحی و جسمی و در عقاید، اخلاق، عادات و اعمال خویش سِرایت دهد، تا کل وجود، حرکات و سکنات او از تصرف شیاطین جنی و اِنسی در امنیت و سلامت قرار گیرد، او باید به یقین باور کند، وصول به حقیقت سلام در نماز، مستلزم رعایت همه جانبه تقوای الهی است تا با تقوای ظاهر، او بتواند خود را از افراط، تفریط و تجاوز از حد اعتدال در اخلاق و غرائز حفظ کند و با تقوای عقل، خود را از صَرف وقت در امور غیرالهی مصون داشته و با تقوای قلب، خود را از مشاهده و مذاکره غیرحق در امان دارد. کسی که به همه مراتب تقوا متصف گردد، دین، عقل، قلب و روح او از خطرات و آلودگی ها سالم نگهداشته شده و به حقیقت سلام توفیق خواهد یافت؛ ان شاءَالله.